MCP’s Brainwashed Times Group Managing Editor George Kasakula Intimidates Reporter To Victimize Chaponda In Maizegate

An editorial oversight in Saturday’s Malawi News final copy has simply proved fears that Times Group deliberately connives within its newsrooms to twist stories and put government in bad light.

Saturday’s Malawi News carried a story entitled “The Defiant Chaponda” in relation to Agriculture Minister’s failure to appear before the Joint Parliamentary Inquiry on purchase of maize by Admarc.

Managing Editor George Kasakula, had instructed author of the story, Ntchindi Meki, to ignore Chaponda’s reason of failing to appear before Parliament.

Whereas Chaponda told the paper that he got an invitation to Parliament very late while he was in Blantyre, Kasakula told Meki to tell the nation that the minister ignored any calls from Times Group.

When the final copy reached Kasakula’s desk, he printed angry instructions upon noticing that the reporter maintained the version that the minister received an invitation very late to manage a 360-km trip from Blantyre to Lilongwe.

Copy designers at the media house forgot to delete Kasakula’s instructions from the final copy and the embarrassing revelation made way to the street only to be noticed by readers.

Times Group’s editorial policy has been questioned by Malawians for its persistence in attacking Professor Mutharika and his government even when there is np tangible evidence against them.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.